تکنیک های اساسی برای دیده شدن سایت در صفحه اول گوگل
تکنیک های اساسی برای بالا بودن و آوردن سایت به صفحه اول گوگل در واقع همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا در اصطلاح سئو سایت می باشد. برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل روش های متفاوتی در سئو وجود دارد. رسیدن به رتبه اول و یا حتی یکی از سه رتبه نخست در سرچ گوگل به معنای افزایش ترافیک سایت و داشتن پتانسیل فروش و مطرح شدن در کسب و کار مورد نظر و در نتیجه جذب مخاطبین هدفمند بیشتر می باشد.
پروسه سئو بعد از طراحی سایت ایجاد می شود. پس کاملا نماینگر این است که ابتدا شما بایستی برای طراحی سایت اقدام نموده تا بتوانید عملیات بهینه سازی سایت را روی آن پیاده سازی کنید. حال اگر نمیدانید سئو (Search Engine Optimization) (بهینه سازی موتورهای جستجو) چیست، در ادامه مقاله با گروه نرم افزاری فرکام توضیح مختصری درباره آن خواهیم داد.
مزیت های قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل
[caption id="attachment_6645" align="aligncenter" width="750"] آوردن سایت به صفحه اول گوگل[/caption]
1- بالا رفتن نرخ فروش
بسیاری از کسب و کارها علاوه بر فعالیت سنتی، به صورت اینترنتی نیز فعالیت میکنند و اهداف آنها از راهاندازی کسب و کارهای اینترنتی و سایت های فروشگاهی، کسب درآمد، افزایش میزان درآمد و در نهایت توسعه کسب و کارشان است.
2- پایین آمدن هزینه های تبلیغات
سئو سایت برای کسب و کارهای که بودجه تبلیغاتی زیادی ندارند، می تواند بهترین استراتژی بازاریابی آن ها باشد.برای شناختهتر شدن برند خود با هزینهای پایین، به SEO یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو نیاز دارند. زیرا قیمت سئو سایت بسیار پایین تر از دیگر تبلیغات می باشد.
3- افزایش ترافیک
یکی از اهدافی که در بهینهسازی سایت به کار میرود،افزایش میزان بازدید و یا افزایش ترافیک سایت است. به این وسیله میتوان به بالاترین رتبههای لیست جستجو گوگل که در کنار این افزایش رتبه، میزان فروش در فروشگاه اینترنتی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
4- افزایش اعتبار برند
از اهداف سئو، که در دنیای وب بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، برندسازی است.مردم همواره به گوگل اعتماد دارند و قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو گوگل میتواند نخستین برخورد مشتری با وبسایت شما باشد؛
5- رتبه یک گوگل
رتبه یک گوگل دارای مزایای از جمله افزایش نرخ بازید و کلیک کاربران نسبت به سایر رتبه و همچنین اعتبار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بر اساس آمار بیش از 36% کاربران بر روی رتبه اول نتایج گوگل کلیک میکنند. این آمار برای رتبه دوم 12 %و برای رتبه سوم 9% است و به همین ترتیب برای رتبههای دیگر کاهش مییابد. کمتر از 2% کاربران صفحات دیگر نتایج جستجوی گوگل را بررسی میکنند.
برای قرار گرفتن در رتبه یک گوگل، باید سایت براساس موتور جستجو گوگل بهینه شود. گوگل در چند سالهای اخیر الگوریتم های متعددی را معرفی کرده است،که مطابق بودن با هر الگوریتم به شما کمک می کند به راحتی و در سریع ترین زمان رتبه سایت را افزایش داده و بعد از مدتی درصفحه اول گوگل یا حتی رتبه یک گوگل بر اساس معیارهای مختلفی مانند سرعت لود سایت، کیفیت محتوا و میزان ارتباط با عبارت جستجو قرار بگیرید.
روش های بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل
[caption id="attachment_6642" align="alignnone" width="800"]
روش های بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل[/caption]
1- سئو سایت
سئو سازی سایت دارای تکنیکها و روشهای پیادهسازی متفاوتی است، که صورت کلی برای دو راه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه برای بالا آوردن سایت به صفحه اول گوکل وجود دارد.
هدف سئو کلاه سیاه فریب دادن ربات های گوگل و کسب جایگاه در سریع ترین زمان ممکن است. بسیاری از تکنیک ها که در این روش مورد استفاده می شود در گذشته تاثیر و نقش مهمی در کسب جایگاه یک سایت داشته اند، اما گوگل رفته رفته آنها را شناسایی کرده و روش هایی برای جلوگیری از تاثیر هرکدام یافته است.
اما در روش کلاه سفید همانطور که از اسمش پیداست بهترین و بی ضرر ترین روش ها برای بالا بردن سئو سایت است که در طولانی مدت بهترین نتیجه را به شما میدهد. میتوان گفت که سئو کلاه سفید شامل همه روش هایی است که هیچ گونه خلل و مشکلی در سایت ایجاد نمیکند و در نتیجه باعث میشود تا سایت در جست و جو های گوگل در صفحه اول قرار گیرد، و هیچ کدام از این روش ها خلاف قوانین سئو نمی باشد.
2- کلمات کلیدی
انتخاب کلمه کلیدی، اولین و مهمترین قدم در تدوین و تعیین استراتژی سئو ، برای آوردن سایت در صفحه اول گوگل است. تصور کنید که اگر سایتی را به صفحه اول گوگل و یا اصلا به لینک اول بیاورید ولی کلمه مناسبی برای کسب و کار شما نباشد و کاربرِ هدف را به سایت شما نکشاند .بعدش چه می شود ؟ کاربر بلافاصله از صفحه سایتتان بیرون می رود ، نرخ پرش (Bounce Rate) سایتتان بالا می رود و بعدش چی؟ گوگل این سیگنال را می گیرد که سایتتان از ارزش کافی برخوردار نیست و آن را پایین می آورد و پس از آن حتی در بقیه کلیدواژه ها هم سخت به نتایج برتر می رسید. پس در تعیین کلمه کلیدی مناسب، باید بسیار عمل کرد.
3- لینک سازی
اصولا هدف از لینک سازی چیست؟ چرا مرحله ای مهم در سئو و بهینه سازی سایت به حساب می آید؟ جواب این است که با لینک سازی شما در سایت های با ارزش بالا، شما به گوگل می فهمانید که سایت من هم از ارزش بالایی برخوردار است. بگذارید مثالی بزنم تا بهتر متوجه شوید. مثلا شما پیش چشم پزشک بسیار کاربلد و معروفی می روید و بحثی پیش می آید و می گوید که فلان دکتر، چشم پزشک بسیار خوبی است. چه می شود؟ اعتبار بسیار زیادی از یک دختر خوب به دکتری دیگر می رسد. کاری که ما سعی می کنیم با لینک سازی انجام دهیم هم همین است.
5- تولید محتوا
محتوا پادشاه است! شاید این جمله را شنیده باشید. این جمله ای است که در میان سئو کار ها معروف است. حالا این به چه معنا است؟ سعی دارد چه مفهومی را به ما منتقل کند؟ این که محتوا در بالای همه چیز قرار دارد. از همه چیز قدرتمند تر، مهمتر و پر تاثیر تر است. دقیقا همانند یک پادشاه. یک پادشاه در راس مملکت خود قرار دارد. قوانین را وضع می کند، دستورات لازم را می دهد و کار های از این دست را انجام می دهد. حال دو وضع پیش می آید. پادشاه خوب و بد. پادشاه خوب مملکتی را آباد و مردمی را خوشبخت می کند و پادشاهی بد بجز بدبختی چیزی به سر آن مرز و بوم نمی آورد. دقیقا مانند محتوای خوب و بد. محتوای خوب، سایتی را به اوج خو می رساند و محتوای بد و کپی، آن را حتی در نتایج هم نشان نمی دهد.
6- بهبود سرعت
اگر برایتان پیش آمده که قصد مراجعه به سایتی را داشته اید ولی با سرعت پایین آن سایت مواجه شدید و قید هدفتان را زده اید، شما همین الان هم به اهمیت سرعت شاید پی برده اید. سرعت سایت، یکی از مهمترین عوامل موثر در سایت است، که می تواند نظر کاربران ورودی به سایت شما را جلب کند؛ و یا اینکه آن ها را از وب سایت شما دور کند. سرعت بالای سایت، پارامتری است که به شما حتی کمک می کند که راحت تر و سریعتر تر رتبه های گوگل بالا بیایید. بهبود سرعت سایت، با بهینه کردن کد های سایت، به کار گرفتن سرور پر قدرت و پرهیز از نصب افزونه های غیر ضروری، اگر طراحی سایت فروشگاهی شما با وردپرس می باشد شما می توانید بخش مهمی از این راه را طی کنید.
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در کمترین زمان
یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های سئوکار ها آوردن سایت به صفحه اول گوگل در کوتاه ترین زمان ممکن بوده است. رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است، زیرا اگر ارتقای سئو سایت به بهترین شکل ممکن انجام شود، مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت جذب می شود در نتیجه کسب و کار را بهبود میبخشد و از این طریق فروش اینترنتی در سایت های فروشگاهی بالا خواهد رفت، بنابراین باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده شود.
7- انتخاب کلمات کلیدی مناسب
مرحله بعدی انتخاب کلمات کلیدی می باشد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل بسیار پر اهمیت می باشد. اکثر شکست ها در پروژه به خاطر عدم انتخاب کلید واژه مناسب یا بسیار سخت اتفاق می افتد. در صورتی که کلمات کلیدی انتخاب شده رقابت بالایی برای آن ها وجود داشته باشد، امکان دریافت رتبه خوب برای آنها وجود نداشته باشند، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرد.
البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای وب سایت به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توان بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کرد که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای به کار برد. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با عبارات کلیدی طولانی ساده تر از عبارات تک کلمه ای، به دلیل رقابت کمتر است.
8- هدف گذاری
برای افزایش رتبه در گوگل، ابتدا باید اهداف مشخص شوند. همچنین دلایل و مزایای اینکه رتبه سایت در گوگل ارتقا داده شود، چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار داده شوند.
9- تولید محتوای سئو شده
تولید محتوای مداوم، خوب و کپی نشده یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای بهینه سازی سایت انجام شود. قرار دادن محتوای سئو شده و جامع یک پوئن مثبت برای وب سایت هایی می باشد که می خواهند در رتبه اول و بهترین جایگاه را در نتایج سرچ گوگل بدست آورند. زیرا محتوا یکی از مهمترین بخش ها در موفقیت سئو سایت و از 3 فاکتور برتر گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد. در واقع محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود.
محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد. در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و محتوای یونیک و دست اول رو در خود گنجانده باشد .
[caption id="attachment_6643" align="aligncenter" width="626"] بهبود سرعت سایت[/caption]
10-بهبود سرعت سایت
بهبود سرعت سایت در کنار تولید محتوای سئو شده و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران و در نهایت رضایت گوگل است. این فاکتور سئو ممکن است در آینده ای نزدیک به یکی از مهمترین فاکتورهای سئو تبدیل شوند.
سرعت سایت در واقع همان مدت زمانی است که کاربر درخواست نمایش سایت تا نمایش کامل آن صرف می کند. که هر قدر این زمان کمتر باشد در اصطلاح نرخ پرش کمتر خواهد بود. سرعت بالای سایت در بسیاری از مواقع موجب می شود تا بازدیدکننده در سایت باقی بماند. برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری وب سایت می توان از ابزارهای گوناگونی که در این زمینه ایجاد شده اند، استفاده کرد.
11- افزایش رضایت کاربران
میتوان مطالب خود را به صورت عکس، متن، کلیپهای صوتی و تصویری و در برخی موارد فایلها و اسناد را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. شبکه های اجتماعی به عنوان پربازدیدترین سایت ها و اپلیکیشن های موبایل نقش ویژه ای امروزه در بین کاربران بازی می کنند.
در حال حاضر شبکههایی چون اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، تلگرام و …. به عنوان مهمترین و پر طرفدارترین شبکههای اجتماعی به شمار میروند. در واقع محتوا به مجموعه ای از متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و یا هر کدام به تنهایی گفته می شود. محتوای تولید شده می تواند به عنوان یک مقاله به عنوان یک صفحه ثابت، صفحه فرود ها و یا صفحه ی معرفی محصول باشد.
در حالت کلی به محتوایی سئو شده می گوییم که در آن سئو برای کلمه کلیدی مورد نظر رعایت شده باشد و همچنین اصول نگارشی در نظر گرفته شده باشد و محتوای یونیک و دست اول رو در سایت خود گنجانده باشد .
[wpforms id="5941"]