ایده هایی برای طراحی لوگو حرفه ای
طراحی لوگو حرفه ای و زیبا ویترین وب سایت شما محسوب میشود و یکی از مهمترین اقدامات اولیه در شروع طراحی وب سایت لوگو می باشد و طراحی حرفه ای آن در برندینگ بهتر کسب و کارتان نقش اساسی و مهمی ایفا میکند. در این مقاله از طراحی سایت فرکام شما را باچند تکنیک کاربردی برای طراحی یک لوگوی جذاب و زیبا آشنا خواهیم کرد.
هنگامی که یک لوگوی مناسب هم راستا با یک محصول بینظیر ارائه شود و برای مدت زمان قابل توجهی موجود باشد سرانجام میتواند به یک دارایی باارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. لوگوهایی مثل، مک دونالد، نایک، ستاره سه نقطهای مرسدس و غیره چند نمونه برجسته از این نوع لوگوها هستند. اما علاوه بر ماهیت همهگیر آنها چگونه میتوانید به یک لوگو بهترین فرصت برای رسیدن به چنین وضعیتی را بدهید؟ در هر پروژه لوگوی موفق جهانی صفاتی وجود دارد. در ادامه چند تکنیک طراحی لوگو حرفه ای را که به بهبود کیفیت لوگوی شما کمک میکند آوردهایم.
1- ایده خود را به طرح دیجیتال تبدیل کنید
استفاده از طرح فرصتی است که ما بتوانیم درخششی در زندگی خود ایجاد کنیم. اما مهمتر از همه ضبط ایدههای مختلف طراحی در مغز ما سریعتر از هر دستگاه دیجیتالی میباشد. بنابراین اگر شب با ایدهای در سر از خواب بیدار میشوید قلم و کاغذ یک راه ایدهآل برای به یاد آوردن آن طرح است. طرحبندی همچنین باعث میشود شکلها را راحتتر پیاده کنید. برای ثبت دیجیتال یک طرح همیشه وقت هست اما همان زمان که ایدهای به ذهن شما میرسد باید آن را طراحی کنید و بعد آن را به صورت دیجیتال پیادهسازی کنید.
[caption id="attachment_6633" align="aligncenter" width="768"]
ایده هایی برای طراحی لوگو حرفه ای[/caption]
2- سیاه و سفید کار کنید
استفاده نکردن از رنگ تا انتهای کار به شما کمک میکند تا توجه خود را بر اصول ایده متمرکز کنید و تغییرات آن را بتوانید به سادگی انجام دهید. با استفاده از رنگبندی جالب یک ایده ضعیف نجات پیدا نمیکند، در صورتیکه یک ایده خوب حتی بدون توجه به رنگ نیز خوب میباشد. اگر یک لوگوی معروف را در ذهن خود تصور کنید تصویری که از آن در ذهن ما به وجود میآید یک تصویر بدون رنگ است. این خطوط، شکلها و ایدهها هستند که یک طرح خوب را میسازند و فرقی نمیکند که این طرح یک سیب گاز زده باشد، سه نوار موازی یا چهار حلقه به هم پیوسته و یا هرچیز دیگری باشد.
3- طرحی ساده برای لگو انتخاب کنید
سادگی همیشه در به رسمیت شناختن کمک میکند، به خصوص هنگامی که بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت میکنند. شما میخواهید به بینندگان و مخاطبان این فرصت را بدهید که تنها پس از یک نگاه ساده یک علامت و یک لوگو را یادآوری کنند و این با یک طراحی دقیق و پر از جزئیات امکانپذیر نمیباشد. یک لوگوی تجاری باید در مفهوم متمرکز شود، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد ساده باشد. این امر به این دلیل است که این لوگو باید از یک نماد وبسایت گرفته تا درج لوگو برروی یک ساختمان، در افتتاحیهها و در طیف وسیعی از برنامههای دیگر به کار برده شود.
4- سعی کنید متفاوت باشید
هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده میکنند شما باید کاری متفاوت انجام دهید. این کار یک موقعیت عالی را به شما میدهد تا بتوانید مشتریان خود را از هم تفکیک کنید. اما به خاطر داشته باشید وجود لوگوهای مشابه در بازار لزوما به این معنی نیست که کار شما آسانتر شده است، زیرا مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا مشتری بتواند این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با نشان دادن تصورات خود میتوانید مشتری مورد نظر خود را جلب کنید.
5- حتما نباید لگو نشان دهنده وضعیت کار شما باشد
یک لوگو لازم نیست نشان دهد که شرکت یا سایت فروشگاهی چه کاری را انجام میدهد. درواقع بهتر است که اینگونه نباشد زیرا هر چه این لوگو انتزاعیتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است. ممکن است لوگو تاریخچه یک کارخانه را نشان دهد یا یک نماد از یک کار خانوادگی باشد اما لوگوها نباید نشان دهند چه کاری انجام میدهید. درعوض آنها باید نشان دهند که شما چه کسی هستید. معنای یک لوگو در چشم مردم پس از آشنایی با آن بیشتر میشود. یعنی زمانی که ارتباطی بین آنها و آنچه شرکت انجام میدهد و شکل و رنگ لوگو ایجاد شود.
[caption id="attachment_6634" align="aligncenter" width="2560"]
ایده هایی برای طراحی لوگو حرفه ای[/caption]
6- استفاده از شوخ طبعی در طرح لوگو
تزریق کمی شوخ طبعی در کار نه تنها میتواند باعث جالب کردن کار شود بلکه میتواند در جذب مشتری نیز موفقتر عمل کند. البته این کار برای هر حرفهای مانند تولیدکنندگان سلاح و یا شرکتهای دخانیات مناسب نخواهد بود. امروزه بخشهای اقتصادی با لوگوهای دست و پاگیر و استریل شده پر شده است. قرار دادن کمی شوخطبعی در یک لوگو یک راه برای جذب مشتری میباشد.
[caption id="attachment_6635" align="aligncenter" width="3840"] ایده هایی برای طراحی لوگو حرفه ای[/caption]
7- فونتی مناسب برای لگو انتخاب کنید
یک فونت خوب هنوز هم میتواند انتخاب صحیحی برای پروژه طراحی شما باشد. به خصوص اگر شما در طراحی لوگوی خود به یک احساس شیک یا مجلل و یا سنتی و حرفهای نیاز دارید. بنابراین وقت خود را برای انتخاب فونت تایپ مناسب بیشتر صرف کنید.
8- در طرح به رنگ و پیام لوگو دقت کنید
اگر شما از یک فونت موجود برای یک لوگو استفاده میکنید که فونت معمول و همگانی است میتوانید برای هویت بخشیدن به طراحی خود برروی دیگر جنبههای لوگو مانند رنگ، پیام، تصویر و غیره کار کنید و از این طریق هویت برند را افزایش دهید.
9- به ترکیب حروف اصلی دقت کنید
مونوگرامها تنها به لباسها و کارت دعوتهای عروسی محدود نمیشوند و هنگامی که به طور مناسب استفاده شوند میتوانند یک نشان ساده اما موثر برای یک برند باشند.
10- سعی کنید یک نوع تایپ انحصاری داشته باشید
اگر مشتری شما توانایی پرداخت آن را دارد میتوانید با یک آژانس طراحی فونت کار کنید. از این طریق میتوانید یک نام تجاری کاملا انحصاری طراحی کنید که هویت منحصر به فردی دارد و میتواند از تمام عناصر برندسازی عبور کند و در راس قرار گیرد.
11- روانشناسی تصویر را در نظر بگیرید
کلیشههای بصری به سبک کلیپآرت وجود دارد که هر طراح لوگو ممکن است از آنها استفاده کند. از عوامل بصری مشترک و ممنوعه تا جایی که ممکن است اجتناب کنید.