روش های داشتن سایت فروشگاهی موفق
روش های داشتن سایت فروشگاهی موفق در همه انواع آن، از جمله فروشگاه های وب سایتی تا فروشگاه های اینترنتی مبتنی بر شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام و تلگرام امروز پدیده ایست که نمی توان آن را انکار کرد و اکثر صاحبان مشاغل و خدمات حتما تلاشی در این زمینه داشته اند که کالا و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند.
برخی از سایت های فروشگاهی از تلاش ها در این مسیر شکست خورده و یا ناتمام می ماند و این پروسه فقط بدل به یکی از موارد هزینه بر برای کسب و کارها میشود و چه بسا فروشگاه ها و شرکت ها یی بوده اند که چندین بار در این مسیر شکست خورده اند
گروه نرم افزاری فرکام طی یک دهه فعالیتی که در حوزه طراحی سایت فروشگاهی داشته، دلایل عدم موفقیت سایت های فروشگاهی اینترنتی و شرکت ها در راه اندازی سیستم فروش آنلاین را آنالیز کرده و در ادامه این مقاله به آنها می پردازد با ما همراه شوید اگر میخواهید یک سایت فروشگاهی موفق داشته باشید.
عدم موفقیت فروشگاه های اینترنتی
سایت فروشگاهی موفق
1- شکست در ایجاد و مدیریت سیستم فروش آنلاین
- عدم دانش فنی کافی برای راه اندازی یک سیستم کار آمد
- درگیری بیش از حد با سیستم آنلاین ایجاد شده و اختلال در امور اصلی کسب و کار
- عدم کارایی سیستم های مالی این روش های آنلاین و پیچیدگی بیش از حد، و نبود سیستم یکپارچه
- وابستگی به متخصصان این حوزه برای نگهداری ها و پشتیبانی های آن
- هزینه بر بودن مدیریت سیستم های آنلاین
2 -بی استفاده ماندن سیستم فروش آنلاین به دلیل ضعف در دیجیتال مارکتینگ و سئو
با فرض اینکه یک فروشگاه یا شرکت بتواند به مشکلات فنی ایجاد شده و نگهداری فروشگاه های اینترنتی برآید، چالش اصلی فرا میرسد، اینکه چگونه فروشگاه و محصولات خود را در این دریای بیکران فروشندگان آنلاین نو ظهور و قدیمی به مشتری ها بشناسانند و اینکه بتواند محصول و یا خدمات خود را بفروشد و ارائه دهند.
و اینجاست که به تخصص دومی نیاز دارد که همان دیجیتال مارکتینگ و ابزار های آن مانند seo بهینه سازی برای موتور های جستجو و smm بازاریابی شبکه های اجتماعی و ... است.
گروه نرم افزاری فرکام، دیجیتال مارکتینگ تخصصی برای هر نوع کالا و خدمات شما با کمترین هزینه پشتبان و همراه خواهد بود.
نکاتی برای داشتن سایت فروشگاهی موفق
سایت فروشگاهی موفق
- چک لیست سریع سئوی سایت فروشگاه اینترنتی و بهینه سازی برای موتور جستوجو
- عنوان سئو خود را بهینه کنید.
- عکس و ویدئوها را بهینه کنید.
- زمان بارگذاری (سرعت) صفحه خود را بهبود دهید.
- محتواهای ارزشمند تولید کنید.
- ساختار و پیکره سایت را ساده نگه دارید.
- دادههای ساختار یافته بسیار ضروری و مهم هستند.
- به هیچ عنوان HTTPS را فراموش نکنید.
- فروشگاه خود را با موبایل و تبلت همراه سازگار کنید (ریسپانسیو)
- دریافت کامنت از کاربران و پاسخگویی به آنها
- ریدایرکت ۳۰۱ را برای صفحات محصولات منقضی شده اضافه کنید.
- صفحات مربوط به دسته بندی و ردهبندیها را با استفاده از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.
- تگ های مناسب را در صفحاتتان کپی کنید.
۱. عنوان سئوی سایت فروشگاهی خود را بهینه کنید
طراحی و بکارگیری یک عنوان جذاب و منحصر به فرد برای موتور جستوجو و به همان نسبت کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد. به خاطر داشته باشید، همه محصولات شما متناسب و مطابق با عنوان سئو بهینه میشوند. راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که شما میتوانید از آنها برای بهینه سازی بهترین عنوان سئو برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید:
- از اسم برند وب سایت فروشگاهی خود درعنوان استفاده کنید (بهینه سازی برند).
- از کمتر از ۶۰ کاراکتر استفاده کنید.
- از کلماتی که مخاطب را به فعالیت وا می دارند، مانند “خرید یا آنلاین ” استفاده کنید.
- در صورت امکان از کلماتی برای حمل و ارسال رایگان در عنوان فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.
- از جایگذاری مناسب کلمات کلیدی استفاده نمایید. عنوان باید با مهمترین اصطلاح آغاز شده و به نام برند ختم شود.
- استراتژی های سئو عملی و قابل اجرا برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد که میتواند منجر به سوددهی های کلان شود.
۲. بهینه ساختن عکسها و ویدئوهای بارگذاری شده در سایت فروشگاهی
- عکسها و ویدئوها در مکانهای بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند.
- از متن جایگزین مناسب استفاده کنید.
- به بهترین شکل ممکن فایل عکس خود را نامگذاری نمایید برای مثال، “دکمه خرید” و غیره.
- تا جایی که میتوانید سایز عکسها و ویدئوهای خود را کاهش دهید.
- ابزارهای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که بهینه سازی فوری عکسها و ویدئوها را به شما ارائه میدهد.
- با کمک کدهای جاسازی شده برای ویدئوها از ویدئوهای هاست در سایتهای خارجی مانند آپارات به عنوان سایت هاست، استفاده کرده و به این ترتیب ویدئوی مورد نظرتان را منتشر کنید، به این ترتیب زمان بارگذاری ویدئو در سایت شما تحت تاثیر قرار نگرفته و ویدئوی هاست شما با سرعت سایت خارجی بارگذاری و آپلود میشود. تمام جزئیات و توضیحات مرتبط با همه ویدیوها را بنویسید.
۳. یافتن زمان مناسب برای بارگذاری صفحه خود
برای اکثر سایتهای فروشگاه آنلاین مدت زمان بارگذاری و لود شدن سایت ۶ ثانیه است. اما بهترین زمان لود شدن سایت بین ۲ تا ۳ ثانیه است.
مواردی که میتوانند مدت زمان بارگذاری و لود شدن سایت فروشگاه آنلاین شما را کاهش دهند:
- کاهش صفحات Redirect
- بهینه سازی عکسها
- تلاش برای آپلود ویدئو از یک منبع خارجی
- درخواست های مرتبط با HTTPs را به حداقل برسانید.
- حجم منابعی مانند HTML، CSS، Java Script را کوچک تر کرده و به حداقل برسانید.
- در صورت امکان پلاگین های اضافی روی CMSتان را کاهش دهید.
- سعی کنید به شکل بهتری خدمات CDN و هاستینگ را به دست بیاورید.
- کش مرورگر را فعال کنید.
۴. در سایت فروشگاهی خود محتواهای ارزشمند بارگذاری کنید
در هنگام محتوا نویسی و تولید محتوا منحصر به فرد بودن امری ضروری است. گوگل در برابر محتواهای کپی شده اقدامات سختگیرانه ای را اعمال میکند.
برخی از نکاتی که باید در نظر بگیرید:
- تمامی صفحاتی که برای فهرست سازی مورد نیاز نیستند را نوایندکس کنید.
- مسیر URL باید کاملاً واضح و مشخص باشد.
- پیاده سازی تگ های حقیقی و قانونی
- محتوای بهتر و بیشتر مساوی با صفحات بیشتر در نتایج جستوجوی گوگل است.
- به صورت مداوم محتواهای قدیمی تر را به روز رسانی کنید.
- تعامل خود با کاربران را به منظور بهبود رتبه بندی تان بهبود ببخشید.
- محتوای مرتبط با پیوند بارگذاری کنید.
۵. ساختار سایت فروشگاهی خود را ساده نگه دارید
- سایت فروشگاهی که بر اساس ساختار به خصوصی ساخته شده باشد تجربه بهتری را برای مشتریان خود فراهم میکند. این کار به موتور جستوجو و بازدید کننده ها کمک میکند تا اطلاعات مورد نیاز و مربوطه را پیدا کنند.
- علاوه بر این، لینکهای داخلی به محصولات مربوطه و دیگر صفحات فروشگاه آنلاین شما به شما کمک میکند تا به سادگی صفحات سایت فروشگاه آنلاین تان را فهرست بندی کنید.
- یک وب سایت سازمان یافته مناسب به موتور جست و جو کمک میکند تا صفحات سایت شما را به سرعت پیدا کنند.
۶. دادههای سازمان یافته اهمیت بسیار زیادی دارند
مزایای استفاده از دادههای ساختار یافته شامل مواردی مانند افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل، بهبود نرخ کلیک کاربران یا CTR، بهبود بالا آوردن صفحه شما توسط موتور جستوجوگر، کاهش نرخ اضافه گویی و افزایش تعامل کاربران میشود.
۷. به هیچ عنوان HTTPs را فراموش نکنید
فروشگاههای اینترنتی اغلب اوقات دارای درگاههای پرداخت متصل به سیستم سبدهای خرید خود هستند. HTTP اساساً تمامی دادههای انتقالی بین سرور و وب سایت را رمزگذاری میکند. امروزه کاربران دیگر از سایتهایی که از HTTP برای انتقال دادهها استفاده نمیکنند، خرید نمیکنند.
به منظور دستیابی به HTTP محافظت کننده از وب سایت تان شما نیاز به نصب یک گواهی SSL خواهید داشت. بسیاری از ارائه دهندههای سرویسهای هاستینگ همچنین مشخصهها و مزایایی را به مشتریان شان ارائه میدهند.