وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی
اختصاص دادن قسمتی از سایت برای مقاله نویسی یا همان وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی یک راه اعتماد سازی و ایجاد حس وفاداری است که میتواند باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت شده و کاربران را به مشتریان بالقوه تبدیل کند. وبلاگ سایت در واقع یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. در واقع نحوه سئو سایت فروشگاهی داشتن وبلاگی قوی است. در ادامه این ویلاگ از طراحی سایت فروشگاهی فرکام به استلزام داشتن مقالات برای سایت های فروشگاهی می پردازیم .
ملزوم بودن وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی
وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی
اگر یک سایت فروشگاهی یا هر نوع فروشگاه مجازی دیگری داشته باشید و هدفتان فقط فروش محصول باشد، باز هم تولید محتوا و نوشتن مقالات داشتن وبلاگ بخش مهمی از کار است. در ادامه برای شما برخی از دلایلی که فروشگاه اینترنتی به یک وبلاگ نیاز دارد و اهمیت آن در سئوی سایت فروشگاهی را شرح میدهیم.
تاثیر وبلاگ در سئو سایت فروشگاهی
وبلاگ ها باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت میشوند. اگر میخواهید آمار بالایی در سایت فروشگاه مجازی خود داشته باشید، شروع به وبلاگ نویسی کرده و بر روی سئو فروشگاهی کار کنید به گزارش سایت hub spot فروشگاههایی که دارای وبلاگ هستند، 78 درصد آمار بازدید بالاتری نسبت به دیگر فروشگاهها دارند و توسط موتورهای جستجوگری همچون یاهو و گوگل صفحات شان بیشتر ایندکس میشود. به همین خاطر شانس بالاتری برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجوگر دارند.
با هر بار انتشار یک موضوع در وبلاگ با کلمات کلیدی بهینه شده یک راه برای یک مشتری بالقوه برای جستجوی کلید واژه آماده میگردد. در صورت ارایه مطلب بهینه شما میتوانید بازدید کننده را به فروش سوق داده و بازدید او را منجر به فروشی موفق نمایید.
طراحی وب سایت فروشگاهی بر اساس اصول سئو
وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی
شما باید درک کنید که دلیل جستجوی هر شخص در موتورهای جستجوگر نیاز او برای حل مشکلاتش است. همان طور که رایان جونز میگوید: جستجوهای جستجوگران امروزه برای حل مشکلات و انجام وظایف و کارهایشان صورت میگیرد. در نتیجه شما باید پاسخ گوی جستجوی مصرف کنندهی خود باشید تا بتوانید محصول خود را بفروشید. درج پاسخهای سوالات و مشکلات مشتریان در وبلاگ، کار بزرگی است که باید پس سعی کنید آن را با دقت بالا و تکیه بر جزییات انجام دهید تا اعتمادی به برند تجاری شما ایجاد گردد.
با افزایش اعتماد، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد و همین امر منجر به حرکت سریع مصرف کنندهها سمت خرید محصول شما خواهد شد. با گذشت زمان محتوای وبلاگ منجر به فروش های حتمی بیشتری میشود و آغازگر این موضوع، ایجاد پاسخ های مناسب به نیازهای مصرف کننده است.
- مردم قبل از هر خرید خود جستجو کرده و وبلاگ ها و مقالات را مطالعه میکنند.
- موضوع دیگر این است که وبلاگ ها به منبعی مفید برای کمک به تصیم گیری افراد برای خرید تبدیل شده اند.
- 90 درصد مردم خرید محصولات خود را بر اساس توصیف های محصولات در محتوای مقالات انجام میدهند.
- یک تا چهار خرید قطعی در ماه بر اساس مقالات موجود در وبلاگ ها انجام گرفته است.
- 65 درصد از افراد بیان کردهاند که خرید خود را بر اساس محتویات موجود در وبلاگ ها انجام داده و به قطعیت رسیدهاند.
- اگر مصرف کننده قبل از خرید خود وبلاگی که دارای اطلاعات مفیدی از محصول مورد نظر است را مطالعه کند، بیشتر به تصمیم خود برای خرید اطمینان خواهد کرد.
وبلاگ نویسی فروشگاه اینترنتی
- وبلاگ نویسی در تجارت الکترونیک موفق به اثبات رسیده است
- وبلاگ ها برای تجارت الکترونیک شما اعتماد ایجاد میآورند
- وبلاگ نوسی برابر با برندسازی است
یعنی با فعالیت بیشتر در وبلاگ خود میتوانید برندسازی کنید. برخی از یافته های گزارش CMIs B2C در مورد نحوه محتوا نشان داده است که بازاریابان با استفاده از وبلاگ در مشتریان خود حس وفاداری ایجاد میکنند. 75 درصد دیگر برای افزایش ایجاد محتوای خود بودجه هایی را قرار میدهند که بالاترین مقدار بودجه در سال 2020 بوده است. وبلاگ نویسی یعنی ایجاد حس وفاداری در طول زمان که در کنار آن نام تجاری شما بیش از پیش معروف میشود.
تاثیر وبلاگ نویسی در بازگشت سرمایه
وبلاگ نویسی نوعی سرمایه گذاری است که در طول زمان انجام می گیرد. انتشار یک مقاله و نتیجه گیری از آن زمان زیادی نیاز دارد، حتی نتیجه گیری از مطالبی که در یک روز قرار می دهید ممکن است یک سال به طول بی انجامد.
مطلبی که انتشار مییابد، ابتدا یک شخص چند ساعتی در مورد آن بررسی میکند، تحقیق انجام میدهد و آن را نوشته و منتشر میکند اما زمان بیشتری طول می کشد تا نشر یابد و دیده شود. به عنوان مثال ممکن است شما روزی 50 بازدید اصلی داشته باشید، چند مشترک جدید که به خریدار تبدیل خواهند شد. یک هفته طول خواهد کشید که افراد وبلاگ را به اشتراک گذاشته و آن را با جستجو پیدا کنند و یا از طریق یک لینک آن را به دیگران معرفی کنند.
مزایای داشتن وبلاگ سایت و وبلاگ نویسی
فروشگاه های اینترنتی که وبلاگ دارند، لینکهای ورودی به سایت آنها تا 96 درصد بیشتر از سایتهای بدون وبلاگ است. 84 درصد کاربران آمریکایی به وبلاگها و استفاده از اطلاعاتی که در وبلاگها ارائه میشود اعتماد دارند. کسانی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارند و دارای وبلاگ هستند، 70درصد بیشتر از بقیه مشتری کلیدی دریافت میکنند.
65 درصد کاربرانی وقتی محتوای سفارشی یک شرکت در وبلاگ خود را مطالعه میکنند، دید مثبتی از آن شرکت به دست آورده و 65 درصد از کاربران آمریکایی به همین طریق دست به خرید و استفاده از خدمات چنین شرکتی میزنند.
متاسفانه برخی مدیران سایتها به دلایل مختلفی مثل طولانی بودن پروسه جذب مشتری از طریق وبلاگ نویسی، عدم توانایی تولید محتوا، عدم رغبت در پرداخت هزینه برای نویسنده و تولید محتوا و مقالات، دلایل مختلف دیگه از ساخت وبلاگ برای سایت سرباز میزنن. اما غافل از این هستن که آینده ازآن تولید محتوا است و بدون تولید محتوا و صرفا با تمرکز روی تبلیغات نمیشه موفق شد. البته تولید محتوا هم صرفا محدود به محتوای متنی نیست و میشه از طریق انواع محتوای چندرسانهای مثل ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک برای این موارد استفاده کرد. اما موارد ذکر شده بعد از محتوای متنی قرار دارند، چرا که به تنهایی قادر به رفع نیاز هر کاربری نیستند.