ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق

ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق” شرکت نرم افزاری فرکام قصد دارد در این مقاله ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق برای صاحبان کسب و کار که قصد دارند یک فروشگاه اینترنتی موفق و معتبر و پرفروش با مشتریان وفادار داشته باشند را بیان کند.

 

 

ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق

وقتی میخواهیم سایتی کاربر پسند داشته باشیم باید در اصل به سادگی آن توجه داشت زیرا سادگی یک هدف اصلی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی موفق میباشد و باید از پیچیدگی های غیر ضروری اجتناب شود. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که 80% از کاربران می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت سهولت، آسانی  و سادگی استفاده از آن است.

  • فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل

خرید از فروشگاه های آنلاین به وسیله ی تلفن همراه 70% از معاملات آنلاین را تشکیل می دهد.

با طراحی سایت فروشگاهی به صورت واکنشگرا یا ریسپانیسو، محتوا با هر وسیله ای که به آن دسترسی داشته باشید چه تبلت، موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر، سازگار باشد تا کاربر پسند تر و برای مشتری جذابتر باشد.

  • عکس و فیلم با وضوح بالا

امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می خواهند و همچنین ترجیح می دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط های مختلف استفاده می کنند را نیز ببینند. آنها می خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و از چند بعد محصول را بررسی کنند.

 

 

ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق

  • دیدگاه ها و نظرات ایجاد شده توسط کاربران

حدود 98 % از خریداران نظرات ایجاد شده توسط کاربران دیگر را درباره ی یک محصول را می خوانند؛ و 60٪ از مصرف کنندگان فقط در صورتیکه فروشگاه یا کسب و کار موردنظر 4 ستاره یا بیشتر داشتته باشند از آن وب سایت استفاده می کنند.

شاید فکر کنید که بررسی های منفی یک قاتل فروش است. برعکس در واقع صداقت شما را نشان می دهد. داشتن نظرات منفی اغلب می تواند مثبت باشد. تحقیقات نشان داده است که محصولاتی که نظرات منفی نسبت به آن محصول وجود ندارد از طرف مشتریان به عنوان سانسور تلقی شده و فرض خود را بر این می گذارند که نظرات و دیدگاه های مثبت جعلی است.

  •  پیشنهادات ویژه

طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی در روشهای استاندارد بازاریابیشان از طریق ایمیل ، صفحات اجتماعی، متن و … و  پیشنهادات ویژه استفاده می کنند. هنگامی که خریداران متوجه می شوند که این قیمت برای خرید محصول یک پیشنهاد ویژه است این انگیزه را به آنها می بخشد تا بیشتر بخرند و زمان بیشتری را برای جستجوی سایت بگذرانند.

اگر سایت های فروشگاهی به صورت مداوم از تبلیغات استفاده کنند، ارائه یک صفحه به صورت منحصر به فرد در سایت که لیست پیشنهادات را نشان می دهد، نه تنها فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت بلکه باعث بهبود سئو می شود.

  • ایجاد لیست کالای محبوب

امکان ایجاد لیست تمایلات در جذب مخاطب و افزایش فروش بسیار سودمند است. به ویژه برای کسب و کارهای مانند مد و فشن، اکسسوری و یا خرید هدیه در مناسبت های خاص.

می توان این لیست را به صورتی طراحی کرد که بتوان آنرا به اشتراک گذاشت و یا هنگام موجود بودن برای مشتری پیغام فرستاده تا هر موقع که خواست خرید را انجام دهد.

  • خرید کالای انتخابی در فروشگاه

همه سایت های فروشگاهی، فروشگاه های فیزیکی ندارند.  بعضی اوقات شما نمی خواهید منتظر بمانید تا کالای مورد نظر شما ارسال شود. شما دسترسی فوری می خواهید.

گاهی خریداران فقط به صورت آنلاین به تحقیق می پردازند و سپس خرید را بصورت حضوری انجام می دهند. این امر به ویژه برای فروشگاه های محلی بسیار مفید است که مشتریانشان بدانند آنها چه کالایی را در حال حاضر موجود دارند و این برای آنها نسبت به فروشگاه های آنلاین بزرگ یک برتری محسوب می شود.

  •  موارد مرتبط

موارد مرتبط در طراحی سایت فروشگاهی اثر همبستگی و اتصال بهینه ای را ایجاد می کند که بسیاری از بازاریابان در تلاش برای دستیابی به آن هستند.

  • سوالات متداول

خریدهای پیچیده نیاز به اعتماد به فروشنده و اطلاعات دقیق هنگام خرید محصولات بصورت آنلاین و رو در رو دارند.

  • مورد قبول وشخصیت اجتماعی فروشگاه یا اقبال اجتماعی

پیوند پروفایل های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر با یک سایت فروشگاهی از ویژگی هایی است که به یک فروشگاه آنلاین شخصیت اجتماعی می بخشد.

رسانه های اجتماعی به برندهای مختلف سایت های فروشگاهی اجازه می دهند تا اصالت خود را نشان دهند و ارتباط عاطفی خود را با مشتریانشان پیوند دهند.

 

 

ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق

وب سایت های فروشگاهی می توانند یک هدف سودآور برای مجرمان سایبری باشند. بسیار مهم است که فروشندگان آنلاین از اطلاعات مشتری محافظت کرده و برای اطمینان از حفظ حریم شخصی گام بردارند.

همه اینها نیاز به یک پلتفرم فروشگاهی امن دارند.

سایر ویژگی های امنیتی الکترونیکی :

گواهینامه SSL: این گواهینامه یک اتصال ایمن بین کاربر و وب سایت برقرار می کند.

احراز هویت دو عاملی: با نیاز به نام کاربری / رمزعبور و یک کد تولید شده از سیستم که از طریق ایمیل یا متن ارسال می شود ، یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند.

استفاده از فایروال: یک دروازه یا دیوار بین دو شبکه را فراهم می کند و اجازه عبور و مرور مجاز و مسدود کردن ترافیک مخرب را می دهد.

  • گزینه پرداخت پیشرفته (درگاهای پرداخت ) درسایت فروشگاهی موفق

در دنیای پرداخت الکترونیک، گزینه های پرداخت پیشرفته یک ویژگی ضروری است که هنگام ساخت سایت فروشگاهی حتما باید درنظر گرفته شود. اگر وب سایت شما مجبور است بنا به دلایلی گزینه های پرداخت را محدود می کند ، حتماً دلیل آن را توضیح دهید.

 

 

ویژگیهای یک فروشگاه اینترنتی موفق

 

  • اطلاعات دقیق حمل و نقل کالا

در یک فروشگاه اینترنتی وقتی هزینه بالایی برای حمل و نقل کالا داده میشود و اگر این هزینه برای مشتری غیر منتظره باشد کاربر از خرید کردن از آن سایت فروشگاهی منصرف شده و سبد خرید را رها میکند. بسیار مهم است که سایت فروشگاهی اطلاعات حمل و نقل را در همان مرحله خرید برای خریدار محاسبه کند و نشان بدهد.

همچنین زمان تحویل و گزینه هایی برای تحویل سریعتر نیز مفید است. جالب است که خریداران در هنگام سفارش وقتی هزینه حمل و نقل رایگان است برای سفارش بیشتر هزینه می کنند.

  • سیاست مرجوعی کالا

ارجاع کالا یک ویژگی اساسی در طراحی وب سایت فروشگاهی موفق است. سیاست مرجوعی کالا باید با نوشته ای کاملاً مشهود و یا مصور باشد.

این یکی دیگر از ویژگی های اعتماد سازی فروش آنلاین است. وبه مشتریان این اطمینان را می دهد که اگر از کالای ارسالی  ناراضی باشند وکالا مرغوب و بهینه نبود امکان بازگشت کالا برای آنها وجود دارد.

مهم نیست که در چه گروهی قرار دارید، یک فروشگاه اینترنتی موفق فرصتی باورنکردنی برای استفاده از ویژگی های محرمانه و واقعی آمیخته با عناصر جدید نوآورانه برای ایجاد تجربه های خرید فوق العاده دارند.